sobota, 23 października 2021

Vintage LO- fototutorial

 Witajcie,

Jak wiecie, layout'y są formą po którą często sięgam.

Zwłaszcza teraz, kiedy święta zbliżają się wielkimi krokami, pogoda również o tym daje nam znać, więc i częściej sięgamy po herbatki korzenne...

I w takiej też kolorystyce stworzyłam świąteczny layout.

Ale... chciałam też abyście i Wy mogli go wykonać w domowym zaciszu.

DO jego wykonania potrzebować będziecie:

- baza ( u mnie podobrazie 25x25cm)

- białe gesso

- pasta modelująca

- maska ( u mnie zwisający ostrokrzew)

- 2 prostokątne ramki z masy lekkiej

- dekory świąteczne ( u mnie reniferek z hdf)

- kilka kwiatków plus gałązki wykrojnikowe, stempelkowe- u mnie zestaw stempli nr 2

- puder do embossingu biały, kawałek kalki technicznej

- brokat

- brązowa farba akrylowa

- pasta śniegowa

- troszkę gazy lub sizalu

- nagrzewnica i klej na gorąco


No to zaczynamy:

Przy pomocy pasty modelującej nanosimy wzór maski na bazę. Suszymy.

Następnie strzępimy gazę i przyklejamy przy pomocy kleju na gorąco.

Czas na odlewy. Ważne, aby je zagessować, gdyż masa lekka po pewnym czasie żółknie i niezabezpieczona może zepsuć efekt pracy.

Dodajemy kolor. Ważne aby najwięcej pigmentu skoncentrować przy elemencie głównym pracy, a tym samym rozmywając oddalając się od środka kompozycji. Efekt cieniowania i głębi w ten sposób otrzymujemy.

Metodą suchego pędzla gessujemy ornamenty ramek oraz wzór maski- w taki sposób wydobędziemy dodatkową strukturę.

Przyklejamy kwiaty, dekory, listki, gałązki, czyli wszystko to co doda świątecznego klimatu.

Święta, a więc i śnieg. Nanosimy pastę śniegową. Jest to też idealny sposób na zamaskowanie łączeń ramek, i innych "dziur". Mokrą pastę posypujemy brokatem- uzyskamy efekt skrzenia.

A tak prezentuje się w całości:
















W pracy użyłam:






Pozdrawiam,
WIola














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...