poniedziałek, 28 maja 2012

Jak zrobić małą zakładkę - kurs

Po moim poście, w którym prezentowałam małe zakładki zostałam kilkukrotnie poproszona o przepis na ich zrobienie. Zatem proszę bardzo oto on.
Do zrobienia mojej wersji  zakładek potrzebne będą:
papier wizytówkowy, stemple z Agaterii -  ramki w kropeczki, ramki w listki, "tu czytam", wykrojniki spellbinders labels one, wykronik listek (nie są koniecznie, można kształty wyciąć ręcznie), bloczek do stempli, tusz, kawałek wstążki, szpikulec, ćwiek, klej i taśma malarska.


Stemplujemy dwie ramki, wewnątrz mniejszej dodajemy napis "tu czytam"


Na odbitce umieszczamy dopasowany wielkością wykrojnik i przymocowujemy go taśmą malarską, żeby nie przesunął się w czasie wycinania. Wycinamy obie ramki.


Przekłuwamy szpikulcem mniejszą ramkę 


i za pomocą ćwieka  przytwierdzamy do niej kawałek wstążki, taśmy lub koronki.


Z tyłu smarujemy tylko górną krawędź mniejszej rameczki


i sklejamy obie ramki ze sobą.


Zostało nam jeszcze miejsce na jakiś ozdobny element. Żeby listek, który umieszczę na zakładce pasował idealnie do naszej zakładki, tuszuję kawałek papieru tym samym kolorem, którym odbiłam wcześniej ramki i napis. Można to zrobić bezpośrednio samym tuszem, ja użyłam gąbeczki.


Z pokolorowanego papieru wycinamy listek.


Przyklejamy go w odpowiednim miejscu i nasza zakładka jest gotowa!


Mam nadzieję, że teraz zrobienie takiej zakładki nie będzie już miało dla was żadnych tajemnic.
Pozdrawiam!

6 komentarzy:

  1. bardzo fajny kursik;) prosty i klarowny;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziekuje za kursik :-)
    Myslalam, ze cwiek przechodzi przez obie ramki, a tu okazuje sie, ze tylko przez mniejsza. W sumie dzieki temu tyl zakladki jest ladniejszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mapowska, dokładnie jest jak mówisz, można spiąć dwie ramki ćwiekiem, ale wtedy trzeba zamaskować nóżki ćwieka z tyłu np. wyciętym kółeczkiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna, prosta i pomysłowa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba! Świetny kursik! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...